Alla inlägg den 3 mars 2015

Av jenny Nylund - 3 mars 2015 23:10

Igår fick jajg prata med min mamma och när jag vaknade idag så vaknar jag till denna underbara utsikten brevid min underbara älskade sambo. 

Jag tror att det är svårt att vara lyckligare en vad jag är just nu :). sen kan jag ju känna att det saknas en del men det är inget jag tänker hänga upp mig på för jag kommer att få träffa min underbara familj och mina söta små katter och alla vänner som jag har kvar hemma. 


Idag skall jag ta mig en morgonpromenad sedan hoppas jag på att jag får ta emot mina möbler och mina kläder som jag väntar på. Hoppas att alla får en toppendag och att ni njuter av livet och dem små sakerna. 


Puss och Kram från mig <3 <3 <3

   

Av jenny Nylund - 3 mars 2015 00:32




Jag och mattias började våran resa för en vecka sen. Vi sa hej då till katter familj vänner och den trygga tillvaron som man har hemma och åkte till korea och mattias nya jobb. Jag kan erkänna att jag var nervös och ganska rädd jag viste inte så mycket och jajg hade inte koll på situationen men det löste ju sig. 

 




Mina fantastiska föräldrar körde oss till flygplatsen ( 3,5 timmar innan planet gick) och det var nog det jobbigaste farvälet jag var tvungen att säga. Jag saknar dem något så ortoligt och det har bara gått en vecka tänk hur mycket jag kommer att sakna dem om ett par månader... 

När jag skriver låter det som om jag aldrig kommer att få träffa dem igen eller ens kommer att få prata med dem och så är det ju inte jag kommer ju att komma hem om 10 månader och dem är bara ett samtal iväg men endå jag saknar dem.

 

Vi kom iallafall in genom kontrollen och satte oss på ett fik, drack kaffe och kollade på alla som skulle resa och som kom hem från resor. Jag som har spenderat ganska mycket ti på flygplatsen i göteborg dem senaste månaderna har ju studerat personer innan som kommer hem och som skall åka på resor och jag tycker att det r underbart. Man får se glädjen när dem träffar någon som dem inte har träffat på ett tag och man får se ett litet barn som har saknat en eller flera av sina föräldrar. Det är helt fantastisk. Kaffet var gott det också.

   när Flyget till danmark gick fort (1 timme ) och smärtfritt och när vi kom dit så var det bara att gå till nästa avgång. Men både jag och mattias började bli hungriga och vi viste inte hur lång tid det skulle ta innan vi fick mat på planet som skulle ta oss till kina ( 9 timmar ) så vi passade på att äta varsin korv. och det var tur det för maten på planet var inte något vidare ( jag glömde ta kort på den första maten ) och ganska smaklös. 

Vi flög nattflyg så tanken var att vi skulle sova lite på vägen ner och det gjorde mattias men jag kunde inte sova. Personer på flygplan vet inte hur man visar hänsyn gentimot varandra, jag förstår inte hur personer som reser myckert innom jobbet gör för att slappna av. Det pratades här och lampor tändes där och några satt tillochmed och sjöng, sedan hjälpte det inte heller att vi satt ganska nära toaletterna  så det blev en hel del spring.

Det blev helt änkelt en ganska lång resa :)  

   Men Frukosten var god iallafall. :) :) :)

 

När vi skulle gå igenom kontrollerna i kina så hände det jag alltid fasar för när jag skall flyga...... jag fick ställa mig och plocka upp mitt handbagage för att jag hade packat ner en tändare. Det var inte så att jag hade något pinsamt eller något jag inte ville att alla skulle se utan jag gillar bara inte att göra saker man inte får. Idiotiskt nog så hade jag bara lagt ner min plånbok i väskan och i den har jag allti haft en tändare. Men jorden gick inte under utan det tog en liten extra stund i kontrollen bara och sedan var vi påväg igen :).


Maten på det sista plannet var väldigt god. Det gick väldigt fort att komma igenom kontrollerna i korea. 

På hotellet hade det varit något strul med vårat rum så vi fick en uppgradering av rummet. vi bodde helt fantastiskt i ett rum på 20de våningen med utsikt över havet :) . 


Dagarna här nere har gått iett jag har fått träffa P som har visat mig runt i stan och lärt mig lite av vad man skall tänka på och hur sset funkar här nere. Vi har nu fått flytta in i lägenheten även om det är en tom lägenhet och vi sover på golvet så är det ju iallafall vårat eget. Imorgon kommer ( förhoppningsvis ) våran nya säng och soffa så att vi slipper sova på golvet och så ett det ser lite mer hemtrevligt ut här. 

     

Jag var med mattias kolegor ute och åt korean barbequ och det var jättetrevligt han har helt fantastiska kolegor. Det är vad som har hänt en så länge på våran resa, jag har glömt laddaren till min dator hemma i sverige och det är därför som jag inte har kunnat skriva men nu har jag lånat mattias dator. 


Måste avsluta och säga att jag är otroligt lycklig som har en underbar familj underbara personer i mitt liv och en helt fantastisk sambo.   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


jag startar denna bloggen för att ha en sida att skriva om mitt och mattias äventyr.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards